injail

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Jöran Lundberg - 30 oktober 2012 22:28

En annorlunda by, Peranna

Efter en idé som  jag fått från en tidning jag läser skall jag försöka beskriva en annorlunda by med en del säregna invånare.

Efter den lilla bygatan träffar vi på en hel del olika företagare _

Först kan vi gå till frisören Per Manent. Eller gå in på det lilla Cafeet som drivs av Per Colator sedan vi passerat bokhandlaren Per Gament med sin medhjälpare Bo Khylla. Fruktaffärens  drivs av Anna Nasén som är sambo med Per Silja.

Går vi in på ortens vårdcentral träffar vi läkarna Anna Tomin, Per Borat och Per Kussion. På medicinavdelningen jobbar Anna Lysén.

Vid den lilla tågstationen möter vi stinsen Per Rongen som ser hur kroppsbyggaren Anna Bola Stereoider  och poeten Per Vers lämnar den lilla byn På stationen står också Per E Strojka som skall träffa viktväktaren Anna Gram.

Vidare ser vi ett cirkelrunt hus som är ritat av arkitekten Inge Thörn tillsammans med sin kollega Per Fekt. Det ägs av en invandrare från Bohuslän som heter Bo Wallstrand.

Efter detta föredrar jag att resa utomlands och träffar kanske Benny Dorm. Eller vinner på lotto tillsammans med Per I Skop.

Hejdå.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards