injail

Alla inlägg under april 2011

Av Jöran Lundberg - 17 april 2011 21:05

Det är rätt läng sen nu  jag var inne och skapade något inlägg. Men bättre sent än aldrig säger de. På Tallbacken har det inte hänt något revolutionerande utan livet har gått sin gilla gång.

Det börjar våras även här uppe hos oss. Genom att det varit så varmt och soligt väder nu en längre tid har snön smält bort med en väldig fart. Det är väl inte helt snöfritt ännu men våren är säkert minst två veckor tidigare än vanligt.

Det blir nog en vår och sommar även i år.

Jag måste skriva om en säregen omständighet som jag inte gillar särdeles mycket. Jag använder nämligen Googles starsida när jag ska in på Internet. Det har fungerat riktigt bra och jag har känt mig hemma med den. När jag i vanlig ordning skulle in och kolla min mailbox var det helt plötsligt en helt ny startsida som inte alls hade samma bekväma funktioner. Det tog mig hela förmiddan idag att lista ut hur man skulle öppna mailboxen. Mycket krångligare än förut. Dessutom är det massosr av annonser som jag inte är ett dugg intresserad av. Jag som är allergisk mot reklam.

Jag lever i full harmoni med min kära älskade hustru och är inte det minsta i behov av att dejta något annat fruntimmer. Bara ful ock klantig reklam. Usch!!!

Med det önskar jag alla härliga bloggdiggare en skön och avkopplande påskhelg.

Nåt som ja gilla, när det är vindstilla är att sitta och grillla korv som inte mått illa.

Hejdå. Jöran.

Av Jöran Lundberg - 9 april 2011 21:52

Efter ett antal dagars tystnad kommer så äntligen ett inlägg. Det är en viss svårighet att skriva inspirerat när man  känner att man inte har så mycket att förtälja. Jag kan rapportera att läget är gott här uppe på Tallbacken. Vi börjar få lite vårkänning även om det fortfarande är rätt mycket snö kvar runt huset. En rätt markant vårvärme har vi haft de senasete dagarna som följaktligen har tärt rätt mycket på snötäcket.

Den senaste tiden har jag naturligtvis med spänning följt MODO.s framfart i kvalserien. Med växlande framgång har de kämpat till sig viktiga poäng. Så var det häromdagen dags för den sista och viktiga matchen mot Södertälje. Det var vinna eller försvinna som gällde. Dessbättre lyckades de vinna matchen med 2 mål mot 0 och får således spela i Elitserien även nästa år. Gissa om det var jubel i Fjällräven Center.

Med det skriver jag på återseende någon gång i framtiden.

När du med dina vänner vill umgås och verkligen smörja ditt krås, ät då paltbrö me fläske och vitsås, då ska du se att allting går i lås.

Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards