injail

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Jöran Lundberg - 1 oktober 2012 22:03

En vanlig måndag på Tallbacken

Vi skriver nu oktober och det blir mer och mer höst. KäraHu har rensat bort sommarblommorna ur rabatterna. De kvarlevor som ännu existerade har hon förvisat till komposten. Om någon tid (längre tid kanske) blir de till ny blomjord som kommer att ge näring till kommande skönheter i Tallbacksblomsterrabatterna. Nu är förgängelsens tid för växtligheten omkring oss, förutom vårt kära jordgubbsland som fortfarande producerar ett mindre antallgubbar. De plantor som uppför sig som ogräs men som bidrar till den svenska välfärden mer än en moderat demokratcenterfolkpartistisk miljövän av sverigedemokratkaraktär till vänster om sveriges pensionärers intresseparti. Dessa plantor är mina vänner.

Jag har övat med OLD-fejs idag. Inför nya intressanta uppgifter under hösten trimmar vi våra färdigheter in absurdum. Nu kan vi snart spela ”Drömmen om Elin” stående på huvudet i en tvättbalja, hur det nu skall gå till.


Det var länge sen min poetiska ådra

dragkampsstretande börjat å dra

Men om detta tror jag inte vi ska

en gång ens börja å viska.

 

Good night.

Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards