injail

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Jöran Lundberg - 24 oktober 2012 10:27

Rapport fån Tallbacken.

Det gäller att fånga dagen och dess möjligheter. Därför skriver jag min blogg redan på förmiddagen i dag. Det är nämligen så att det blir ett besök i vår närmaste större tätort idag. Nämligen Örnsköldsvik. OLD-dejs fortsätter sin bejublade turné bland åldringar och pensionärer i dag. Dett sker genom ett framträdande inför folkets ovationer på åldringsboendet EKEN i Järved. Fortfarande sker det i Svenska kyrkans regi vilket innebär att vi måsta styrsla till oss och inte bli alltför världsliga. Men det brukar ordna sig till slut till allas belåtenhet. Om vi svävar ut lite grann ifrån början brukar vi kompensera detta genom att bli prästerligt sakrala mot slutet av tillställningen. Thats it.


En del ärenden av olika karaktär skall jag också uträtta. Dessutom tänker jag delta i en liten tillställning med spisning på den förnämlig retaurangen ”Rickard sångkock” Det är partierna inom Alliansen i Ö-vik som arrangerar det hela. Detta innebär för mig ett litet återfall till den politiska sfären. Denna som jag egentiligen lämnat utan större själsliga skador för ett antal år sedan. Denna tillställning beräknas fortgå in på kvällen en bit varför jag till alla bloggdiggares förnöjelse serverar er denna drapa i ett tidigare skede av mitt liv.

Vädret är höstligt fint i dag. Lite uppsprucket molmtäcke och plusgrader gör att bilresan ner till stan väl skall gå problemfritt. Med ålderns rätt och påverkan från KäraHu som ständig bilskollärare har jag numera en mera dämpad körstil. Men erkännsas bör att när man hller hastighetsbegränsningen och blir omkörd så det svischar om et, rycker det obarmhärtigt i gaspedalfoten. Det skulle kännas i ryggmärgen att få släppa loss alla 200 hästkrafter och visa dem vem som egentligen är vägens okrönta konung. Men då tänker jag så här: ” Jöran, Jöran, mal du på i dina 80 kilometer du kommer väl ändå fram dit du ska”.

 

Ett liv är ett liv än om det ibland synes kort.

Ett bliv är ett bliv och skall ej slarvas bort.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards