injail

Alla inlägg den 2 oktober 2012

Av Jöran Lundberg - 2 oktober 2012 22:52

Ett besök hos bilprovningen.

Som jag skrivit vid något tillfälle så driver missionsförsmlingen en Scondhandbutik som heter Ankaret. Den är inrymd i Jollen, affärs- och sevicehuset i samhällets mitt.

För att göra vissa transporter i samband med hämtning och bortforsling av olka varor har  de skaffat en släpvagn som jag i dag ställde upp och var till bilprovningen med. Nu gick det väl inte så bra med den gamla vagnen eller vad sägs om 2 starka tvåor och ombesiktning. Det var kopplingshandsken i själva draget som var trasigt samt också ett däck som var skadat och måste bytas.

När jag kopplade min bil till släpvagnen fungerade inte belysningen hundraprocentigt varför jag åkte ner till Norrlands Bil och Däckservice i Långviksmon. Det är ett nystartat företag som håller till i den gamla BP-stationen. De fixade elkopplingen genast och elegant. Vid något senare tillfälle skall jag faktiskt ägna en blogg åt det företaget som är helt unikt i vårt lilla samhälle.

I övrigt skall jag bara nämna att MODO vann över Växjö lakers med 2-0.

Ha de gott.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards