injail

Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Jöran Lundberg - 6 oktober 2012 22:42

En litania i kvällens sena timma.

Det har varit ett nedrans regnväder över Tallbacken idag. Egentligen inte några häftiga skurar men ett envist strilande som var blötare än blött.

Jag hade föresatt mig att köra hem något vedlass av det som jag tidigare i veckan kvistat och apterat till lämpliga längder. Föresatsen blev också verklighet men till priset av att jag var blöt in på bara kroppen innan jag fullgjort mitt uppdrag.

Sedan stannade jag snällt inomhus och ägnade mig istället åt att baka kakor. Jag har konstruerat ett recept på Havredrömmar som faktiskt är ”superdupergoa”. Jag har också kommit underfund om hur man skall göra för att få dem alldeles lagom krispiga och möra.

I övrigt har jag följt MODOs match mot Färjestad på TV. En fin match av två just nu formstarka lag. 2-2 efter full tid och Färjestad tog bonuspoängen.  MODO ligger fyra i tabellen men har samma poäng som Brynäs och Luleå.

I morgon är det helg och då blir det ”Vilodag” för undertecknad. Men något lite skrivande blir det väl i alla fall. Jag skulle väl ha fortsatt på boken och romanen jag påbörjat och inte haft tid med på ett tag. En blogg skall det väl också bli till, till alla diggares stora förnöjelse. En skara som ständigt är växande till antalet. Tack för de!

Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards