injail

Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Jöran Lundberg - 20 oktober 2012 19:19

Nu höstar vi in hösten.

Jag var en stund uppe vid fritidshuset i Hemsjön i dag. Gjorde vissa förberedelser för vintern. Den gamla trotjänaren Mac-Fie, kanoten, drogs för vinterförvaring. Jag undrade över hur länge vi har haft den och jag förmodar att det är mer än 40 år sedan vi köpte den ny. Den har fått en del skavanker under årens lopp men den flyter fortfarande väl i vattnet. Öste också båten och tog in motorn, bensindunken och redskapen. Min åldriga lekamen hade inte krafter nog att vända på den, men jag kunde i alla fall dra den upp ur vattnet så att den inte fryser fast om det blir kallt.

Tog också några höstbilder som jag skall försöka lägga in i det här inslaget. Väl bekomme.


 

En höstbild av ön med stenarna "Sten" och "Sture" i förgrunden


 

Samma ö i ett annat perpektiv.


 

Stilstudie av en gammal relik.


 

En annan vinkel av den vackra sjön 


 

Ett och annat lingon finns kavar i markerna, fortfarande ätbara.


Det var några bilder av hösten. Det har ännu inte varit så myckn frost i Hemsjön än.

Hejdå.   Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards