injail

Alla inlägg den 29 december 2012

Av Jöran Lundberg - 29 december 2012 21:22

Ute faller snö

Efter att har varit ledig i två dygn är det nu åter fullt ös. Den vintrige kung Bore häller åter sitt ymnighetshorn över oss. Jag hörde i lokalnyheterna på radion att det myckna snöskottandet har satt sina spår i det att antalet onda ryggar har ökat markant. Min uppfattning är att det inte i första hand  beror på snömängden utan på alla snöskottares dåliga träningsstatus. Det finns ingen del på kroppen som säger ifrån så fort vid överansträngning som just ryggen. Det är viktigt att den hålles i någorlunda trim. Jag tackar min skapare varje dag att han har begåvat mig med så god fysik. Det är ett kapital som inte nog kan värderas. I eftermiddags rasade det från taket och fyllde den upskottade gången upp till entren till brädden med hårdpackad snö. Det tog mig 2 timmar i kväll att skotta den ren plus att jag också hyvlade av planen framför garageinfarten. Förunderligt nog känner jag inte det minsta i någon muskel efter den ansträngningen. Prisa Gud!

Hur det än går så närmar vi oss ett skifte till år 2013. Tiden rinner undan och vi får snällt finna oss i det och vackert följa med. Vad framtiden har i sitt skiöte är alltid ett oskrivet kapitel. Lite närmare skiftet hade jag tänkt bli lite mera tidsnostalgisk till båtnad för er alla kära bloggdiggare. Så syns vi då vi syns.

Hejdå.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards