injail

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Jöran Lundberg - 3 december 2012 21:52

Tunnbrökakkern

Nu har vä baka tunnbrökakkern sä at dä ska räcke rakt bra länge. Ja tro dä ä rakt lättätanesbröe. Men då ä risken dänn att dä gå åt sä fort. N´Sixtern han va fale pa äta tönnbröe, han. Han könne möle tunnbröe sä mjöldamme stog ut görning öra pån.

Blogginledningen var översatt till Björnamåle och vid det här laget förutsätter jag att ni behärskar dialekten till fullo. Som ni förstår gick det bra med brödbaket. Det är avklarat, även om det väl var en liten prestation.

Så har Tallbacken drabbats av en liten köldknäpp. I kväll är det nästan 16 grader minus, en kyla som biter lite i skinnet när man är utomhus. Det betyder att det nere vid stranden av Storsjön kan bli mer än 20 grader minus. Hos Ove Vikman nere vid Svanatjärn är det väl 30 grader kallt. Han skall ju alltid vara värst. Inomhus har vi det varmt och skönt så vi lider ingen nöd. Jag känner mig lite sömnig men det kanske inte är så förvånande eftersom jag varit igång sedan klockan 5 i morse.

Så önskasr jag alla bloggdiggare en fortsatt trevlig kväll och en god sömn.

Jöran.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards