injail

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Jöran Lundberg - 9 december 2012 22:05

Julkonsert.

Under söndagseftermiddagen var KäraHu och jag till Ö-vik och övervar en konsert som gick av stapeln i Örnsköldsviks församlingskyrka. Våran Kristina var med i köran som sjöng under Erika Sjödins ledning.

Medverkade i evenemanget gjorde också Bröderna Rongedahl som åkt upp till stan tilsammans med sitt komp. Det var ett superfint framträdande med många ljuvliga och välarrangerade sånger. De flesta med anknytning till julen. När de avslutade med Adams julsång ”O helga natt” var det helt underbart. De har ju röster som passar just sådana framträdanden.

Annars har det inte hänt så mycket under söndagen annat än att det ha ”flistere på mest hele dan”. Det kommer inga stora mängder snö men när det håller på dygn efter dygn blir det rätt mycket så småningom.

I ett av korsorden jag håller på att lösa krockade jag med ett ord som jag inte träffat på förut. Det är ordet ”oops”. Det skulle vara roligt att veta hur många av mina bloggdiggare som vet vad det ordet betyder. Jag Googlade naturligtvis på det och fick fram att oops står för en oförutsedd penibel händelse. När Hitler tappade byxorna inför en stor folkmassa så var det en oops. Tänk vad man lär sig då och då.

Hejdå!!

Jöran

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards