injail

Alla inlägg den 6 juli 2021

Av Jöran Lundberg - 6 juli 2021 21:53

Bestående av gamla foton.

 

Vid städningen av villan har vi även samlat massor av gamla foton som legat ei lådor och kartonger i några flyttkartonger. Tillsammans med mina tillresta anförvanter har vi ägnat dagen att botanisera bland dessa fotografiska minnen. En stor del av dessa har genom olika generationer samlats i gamla fotopärmar. Det har visat sig vara en svår uppgift att identifiera alla personer som avbildats på dessa foton. Sorgligt nog finns det inga anteckningar som på baksidan om kan ge en fingervisning om personernas härkomst.

I vissa fall har jag kunnat identifiera personerna genom att  koppla dem till olika släkter som bott i bygden i generationer. Jag har upplevt vid denna genomgång en stor tillfredsställelse genom alla de minnen som kunnat kopplas till dessa dokument. Men det är et stort och grannlaga arbete att gå igenom allt. Arbetet har sysselsatt oss mest hela dagen och ändå har vi bara gått igenom en bråkdel av allt som finns.

Vi kommer därför att fortsätta genomgången även under morgondagen. Jag hoppas att så småningom kunna visa en del av fotona i kommande blogginlägg.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards