injail

Alla inlägg den 26 juli 2021

Av Jöran Lundberg - 26 juli 2021 21:51

I torra marker.

Enligt Aktuellt, som jag följde i kväll, är det en skogsbrand som härjar mellan Björna och Trehörningsjön. Två helikoptrar är med i släckningsarbetet. Det kan ta något dygn innan branden är under kontroll. Enligt media är brandorsaken okänd,

I skrivande stund har jag inte kännedom om var brandområdet är. Troligen är det i närheten av Trehörningsjö. När jag i kväll åkte från Hemsjön, där jag varit idag, såg jag ingen brandrök. Det kändes heller ingen brandlukt. Det kan eventuellt vara det kraftiga åskväder som härjade i natt som orsakat branden.

 

Min bror Gunnar omtalade också att den kraftiga åskan slagit ut hans internetuppkoppling. Det innebar att han saknade både TV-förbindelse och den fasta telefonen. Det var den så kallade Rautern som blixten slagit sönder.

 

I den här tryckande värmen och med de torra markerna är det stor risk att bränder kan uppstå. Men det verkar faktiskt enligt väderprognosen att vi i senare delen av den här veckan skall få rätt mycket regn vilket är efterlängtat.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards