injail

Alla inlägg den 6 april 2020

Av Jöran Lundberg - 6 april 2020 20:45

Allt har sin tid.


Allt som sker under himlen har sin tid. Och Gud sade: Jag är

Födas har sin tid och dö har sin tid: Och Gud sade.Jag är.

Plantera har sin tid. Rycka upp det som planterats har sin tid Och Gud sade; Jag är.

Bygga upp har sin tid. Bryta ner har sin tid. Och Gud sade: Jag är-

Dräpa har sin tid och hela har sin tid. Och Gud sade: Jag är.

Gråta har sin och le har sin tid. Och Gud sade: Jag är.

Dansa har sin tid och sörja har sin tid. Och Gud sade: Jag är.

Förvara har sin tid och kasta bort har sin tid. Och Gud sade: Jag är.

Riva sönder har sin tid. Sy ihop har sin tid. Och Gud sade; Jag är.

Tala har sin tid. Tiga har sin tid. Och Gud sade: Jag är.

Begränsning har sin tid och frihet har sin tid.. Och Gud sade: Jag är.


När man går här hemma om dagarna och ständigt blir matad med information om det rådande läget i smittans spår funderar man hur länge den här vidriga situationen skall fortgå. Jag tror att om man visste ett slutdatum skulle det vara lättare att finna sig i tillvaron som internerad. Men det är ju så som beskrivs i inledningsdikten att allting har sin tid. Då får man leva i tron på att någon gång i framtiden  betraktas Coronakrisen som  historia. Men till följd av denna ovisshet om tid och rum blir omständigheterna mycket krångligare.

Det tär på tålamodet.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards