injail

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Bloggsläpp.

Av Jöran Lundberg - 16 maj 2012 22:16

Bloggsläpp

Som framgår av rubriken har jag introducerat att nytt ord i svenskan. Det är när det helt plötsligt blir ett oförmodat uppehåll i en annars regelbunden produktion av boggar. Det har alltså varit ”bloggsläpp” några dagar och hängivna bloggläsare har förmodligen undrat om det  helt plötsligt inträffat något oförhappandes. Jag hade planerat att lägga in några bilder från den Gotländska resan men det sket sig tyvärr dels på grund av an missad kabel som behövs för
att tanka över bilderna. Sen drog jag mig också för att anstränga deras dator med dessa bilder.  Nu har jag dessbättre lagt in dem så jag tänker ge er några tips från Visby.

Annars var resan till Gotland helt underbar. Det var roligt att träffas och umgås med familjen Holmberg i det gula huset på Järnvägsgatan 47. Vädret var strålande fint med undantag för lite regn emellanåt vilket var välbehövligt för växtligehaten. Fortfarande lite kalla vindar på grund av att havet kyler på våren.

Så är det åter livet på Tallbacken som gäller. Det är så gott som snöfritt på tomten. Så småningom skall det väl också bli ”vårbruk” med pärsättning.

Här kommer några bilder.

 

 Några vårtulpaner vid redskapsboden på Järnvägsgatan 47


 

Så här ser det ut hos familjen Holmberg. Som synes är det grönt och vackert.


 

Aldeles innanför Österport fins ett litet gult hus.  Det inrymmer ett "Bokcafé" som drivs av Visby missionsförsamling, Tjelvarkyrkan. Där brukar jag gå in till tanterna som förestår Caféet och ta mig ett litet fika. Mysigt och fint. Rekommenderas!


 

Här är ett annat "smultronställe". Nere vid hamnen finns dels Glassmagasinet och dels Visby glassfabrik. Ett eldorado för en glassälskare. Tillsammans har de väl så där cirka 200 olika smaker att välja mellan 


Återkommer kanske senare med ytterligare bilder från Visby. God sömn alla bloggdiggare

Jöran.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jöran Lundberg - 24 april 2022 22:05

Det är med stor sorg som vi måste meddela att vår älskade Jöran Lundberg har avlidit. Jöran levde livet in i det sista men efter en kortare tids sjukdom somnade Jöran in morgonen den 11 april.   Jöran har under många år haft stor glädje att få sk...

Av Jöran Lundberg - 24 mars 2022 22:30

Dagny Carlsson.       Min bloggcollega Dagny Carlsson har avlidit 109   år.   Hon blev en kändis genom sina framtrådande i   TV,     ...

Av Jöran Lundberg - 23 mars 2022 20:11

Aska.     När livets eld ned till aska brunnit.   Vår arbetsdag till afton hunnit.   Då är det dags att saldot räkna ner.   När livets kraft med tiden runnit.   Vi frågar oss var våra dagar svunnit.   Det är blott aska som ...

Av Jöran Lundberg - 22 mars 2022 21:54

  Slutspel.     Nu är det avgjort vilka lag som möts i   slutspelet.   HV möter Västervik. MODO möter   Kristianstad. Karlskoga möter Mora   Björklöven möter Västerås.   Kvartsfinalen spelas i bäst av sju matcher   ...

Av Jöran Lundberg - 21 mars 2022 20:45

Se framåt     Se framåt vad som än händer   Se framåt hur livet än länder   Se framåt i olyckans gränder   Se framåt vid lyckans stränder   Se framåt ta en dag i sänder   Se framåt och livsmodet återvänder     Se fram...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards