injail

Alla inlägg den 22 mars 2020

Av Jöran Lundberg - 22 mars 2020 21:00

I Coronavirusets grepp.

Just nu är närmare två miljoner sjuttiplussare mer eller mindre internerade i sin bostad, Det är bara en av alla de konsekvenser som följer i den rådande pandemins fotspår. Om man tänker efter innebär detta en mångfald olika situationer för människor runt om i Sverige. För min egen del tar jag min karantän med en god nypa tillförsikt. Den är för närvarande inte alldeles total. Jag var till exempel ner till Missionskyrkan i dag och bevistade en gudstjänst där barn och ungdomar medverkade. Om det är oansvarigt eller ej har jag egentligen ingen djupare kunskap om.


Lyssnade i kväll till statsministerns tal till nationen. Där upprepade han allvaret i den uppkomna situationen och vädjade till svenskarna att visa sin solidaritet. Vilket i korthet betyder att solidariskt ställa upp för och ta till sig de åtgärder som regeringen i samråd med andra parter har infört. Många menar dock att vidtagna åtgärder har fått en sådan effekt och nått en nivå som bringat pandemin till en hanterbar nivå. Man kanske därför bör töva lite grann med att vidta ytterligare inskränkningar. De närmsta dagarna kommer att kanske ge svar på detta.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards