injail

Alla inlägg den 13 mars 2020

Av Jöran Lundberg - 13 mars 2020 20:59

Lugnt och skönt.

Jag hörde av en god vän att man beslutat att tills vidare ta "time out" i det allsvenska hockeyslutspelet. Det betyder att det inte blir någon match mellan MODO och Björklöven i morgon lördag. I viss mån en knepig situation för de lag som drabbas. De skall således, i väntan på eventuell fortsättning hålla laget tränat och intakt under mellantiden. Det kan betyda ett par träningspass varje dag. Det kan därmed bli en rätt lång och utdragen historia.


Egentligen skulle man inte uppehålla sig särskilt mycket omkring hysterin med coronan, eller COVID 19 som det också heter. Pandemin är en reell verklighet och den måste få ha sin gång hur långvarig den kan bli. Den kan också ha de konsekvenser att det  så föraktade och kritiserade regeringsarbetet har fått en del vi annat innehåll och inriktning. 'temporärt har en hel del "gnabbfrågor" skjutits åt sidan.


Här på Tallbacken går livet i sedan länge i invanda spår. Eftersom det inte är läge för utomhusaktiviteter blir det att göra det bästa av dagarna. En del av tiden ägnar jag åt att efter bäst förmåga genom lämplig träning återskapa styrkan i benmusklerna. Jag tycker faktiskt att det går framåt. Mitt "rullatorberoende" minskar sakta men säkert. I dag kunde jag göra en nödvändig insats för trivseln genom att med dammsugarens hjälp ta bort damm och skräp som samlats. Kanske kan jag i morgon även vaska av golven för att ytterligare förstärka trivselfaktorn.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards