injail

Alla inlägg den 9 mars 2020

Av Jöran Lundberg - 9 mars 2020 19:26

Lägesrapport Tallbacken

Så här en bit in i mars skulle man kunna tänka sig  att det skulle vara dags att det luktade lite vår. Och temperaturmässigt är det rätt okej så till vid att det nu har varit plusgrader ett antal dagar och nätter. Men det har inte inverkat i någon större grad att snömängden har minskat. Tvärtom har vi den senaste tiden fått en del påspädning. Det är även aviserat lite nederbörd de kommande dagarna, men om det blir som regn är osäkert.


Rivningsfirman är snart färdig med rivningen av huset på  granntomten men det har varit rätt omfattande och drygt med många fyllda containrar. Att jag tycker det är en resursförstöring att riva ett så värdefullt hus är det ingen som tar hänsyn till. Trösten är att jag nu får tillbaka min barndoms fotbollsplan. På just den ytan utkämpade vi många spännande fotbollsmatcher. Men kanske vi överlevande här uppe kan göra någonting till gemensam nytta av det fina grönområdet. En boule.bana till exempel. Ett bildgalleri får förstärka intrycket.


Först visar jag snömängden.


     

Sedan rivningen


     



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards