injail

Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Jöran Lundberg - 22 oktober 2014 22:38

Får jag beröra MODO?

Mitt skötebarn MODO har haft det lite stretigt en tid. Det är inte många poäng de skrapat ihop varför de inte ligger särskilt väl till i tabellen. I kvällens match lyckades de knipa 2 poäng mot Färgestad, vilket gör att de fortfarande ligger före Karlstadsgänget i tabellen.

Den här veckan har de ett tufft spelpropgram med en match mot Luleå borta på fredag och en hemmamatch mot Frölunda på lördag. Hur de i vettig tid hinner mellan dessa framträdanden är för mig en gåta. Det är väl troligen bussresa som gäller upp till Luleå. Samtidigt gäller det för laget att vinna en del matcher om de inte skall halka för långt efter.

Oavsett hur MODO ligger rent tabellmässigt så går livet sin gilla gång på Tallbacken. För en aktiv pensionär är praktiskt taget samtliga dagar intecknade med någon eller några aktiviteter. Det har varit lite frost och snö de senaste dagarna så nu är det väl dags att skifta till vinterdäck på bilen. Troligen blir det väl att köra med dem på barmark nu och då framöver, men det är väl bättre att så sker än att man skall halka sig fram på vägarna.

Till båtnad för alla mina bloggdiggare skall jag nu ”halka” mig i sång för en stärkande tid guden Insomnias sköte.

Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards