injail

Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Jöran Lundberg - 13 oktober 2014 22:24

Sommarmöbler i kulen höst.

De senaste dagrna har jag ägnat min tid åpt att tillverka möbler till min nygyggda altan vid fritidshuset i Hemsjön. Jag har snickrat ihop två stiliga bord och håller som bäst på med stolar. Jag har nämligen insett att en stilig och rymlig altan inte kommer till särskild nytta om det inte finns fritidsmöbler att placera ut. Då går det naturligtvis att inhandla sådana för dyra pengar, men eftersom det finns både tid och intresse att tillverka dessa själv blir det mycket billigare. Det fanns en hel del spillvirke över från bygget och detta har jag nu förvandlat till stiliga utemöbler. Kanhända blir det någon form av dokumentation när det är färdigt.

Dessutom är det ytterligare ett bevis på att den åldriga gubben har planer för framtiden i form av jättestora kalas på altanen där mina egentillverkade bord och stolar kommer till nyttig användning.

Men nu är det så att planeringen för den närmaste framtiden ligger i att ligga. Att utvilad möta en ny morogndag blir ännu en utmaning för åboarna på Tallbacken.

Gonatt och Gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards