injail

Alla inlägg den 30 september 2021

Av Jöran Lundberg - 30 september 2021 22:10

Morkullevägen 1 A

 

Vädret.

Det verkar som vi kommer att få en längre regnperiod som sträcker sig ett antal dagar framöver. Men sådant väder är ju tämligen normalt för årstiden. Dessbättre har det inte varit någon frost att tala om. Jag var idag upp till kyrkogården och där var sommarblommorna fortfarande gröna. Jag ryckte ändå upp dem och ersatte dem med ljung som är tåligare.

Jag hoppas innerligt att den första snön dröjer ännu ett tag.

 

Coronaläget.

Igår lättades ytterligare  ett snäpp på de restriktioner som plågat oss under pandemin. Den största förändringen är nog att det nu är tillåtet med publik på arenaevenemang. Det betydde att den match som MODO spelade onsdagens kväll var det över 3.000 på läktarna.

Medierna har haft massor av inslag som behandlat eventuella följdverkningar. Men jag tror att det kommer att gå rätt bra ändå. Vad man skulle önska sig är att vaccinationstäckningen skulle bli bättre. Fortfarande är det rätt stor del av sådana som inte är vaccinerade. På dessa ligger det personliga ansvaret att hålla sig undan för att inte sprida smittan vidare.

 

Konsert.

I kväll var jag på konsert i Björna kyrka. Det var Carina och Veikko Ahvenainen som musicerade på sina dragspel. En mycket fin och stämningsfull stund

 

Ishockey.

Som jag refererade häromkvällen har MODO dragit igång med seriespelet. Jag tror att de i år har ett stabilare lag som nog kan ligga hyfsat till i tabellen. Det finns nog fortfarande detaljer att slipa på men i det stora hela tycker jag det funkar bra.

 

Villan

Om man ser det positivt har arbetet närmat sig en slutfas även om det varit en del svårigheter under resans gång. Men det är ett rätt omfattande arbete och många enskilda beslut som skall tas. Resultatet blir nog bra till slut.

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards