injail

Alla inlägg den 10 september 2021

Av Jöran Lundberg - 10 september 2021 20:17

Kort medelande.

 

Ishokey.

 

MODO tillbaka på banan.

 

Modo lyckades vinna sin match i SCA-cupen i eftermiddag. Detta genom att besegra Sundsvall Hockey med 6-1. Därmed har laget bevisat att de har möjlighet att pricka målburen. Sundsvall tog ledningen i första perioden med ett mål.

Efter att ha gjort två mål vid numerärt överläge i andra perioden tog MODO över, vände och vann matchen. Det är bara att hoppas att det är ett trendbrott som kommer att bestå.

Av Jöran Lundberg - 10 september 2021 10:31

men på Björnamål.

 

Den här händelsen timade långt innan kineserna hade framställt Coronaviruset, som sedan blev ett evigt gissel för hela världen.

 

Gate 24 på Arlanda.

 

Jag hade nog varit på ett av min besök hos mina släktingar i Skåne och var på hemväg. När jag anlände till gaten som skulle ta mig hem till Gaidajo international airport  lade jag omedelbart märke till två genuina Nolaskogsare. De var skrudade i ordentliga Hally-Hensen-munderingar. På fötterna hade de varmbonade termostövlar för vinterbruk i Norrland. Jag kände mig redan som hemma.

De närmade sig det upplag av bananer som SAS bjöd på vid den tiden då den ena sade till den andre: "Vä töffel jetta ha ass n´banarn". "Ja öm du gilla töcke apgodis sä".

Tänk va mitt hemlands tungomål låter trevligt! Tänkte jag.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards