injail

Alla inlägg den 14 november 2012

Av Jöran Lundberg - 14 november 2012 22:21

Musikkafé

Som en del av er bloggdiggare har erfarit så är jag involverad i ett projekt som skall bygga en skola i Colombia. Skolan kommer att anläggas i en liten djungelby i Amasonas som heter Letitia. En grupp på åtta personer från vår bygd ska tillsammans med en organisation som heter Ankarstiftelsen åka ner till Letitia och bygga skolan. Skolan har betalts genom en insamling som denna grupp har drivit i samarbete med missionsförsamlingens Secondhandbutik.

För att ge ett ekonomiskt stöd till de som reser för att bygga skolan har vi anordnat en kväll i sångens och musikens tecken. Det var många som besökte vårt musikarrangemang ovh jag bedömer kvällen som mycket lyckad. ´Även OLD-fejs hade ett sång och musikinslag.

Så går livet vidare på Tallbacken. Vi har en rätt mild höst så nu har nästan all snö som föll förut töat bort. Jag passade på att köra hem lite ved som jag hade lagt upp efter vägen till Långvattnet. Jag fick god hjälp av min gode granne Sture Vikman som alltid är vänlig och hjälpsam.

Med en önskan om gott och angenämt varande tecknar jag högaktningsfullt

Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards