injail

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Jöran Lundberg - 7 november 2012 22:55

Rapport från Tallbacken.

När jag lämnade sängvärmen i morse möttes jag av två olika erfarenheter. Det första var nyheterna i radio där man meddelade att Barack Obama hade omvalts till president för en ny period. Det betyder att han även får spela andra halvlek av sin fotbollsmatch. Den stora utmaningen är väl att få Amerikas ekonomi på fötter. Den har sedan en lång tid tillbaka varit på fallrepet och börjar i dagsläget mer och mer likna Greklands.

Den andra erfarenheten var att det snöat rätt kraftigt under natten så det var att röja undan ungefär en decimeter nysnö. Det har snöat även under dagen vilket för min del  inneburit en intensiv aktivitet vad gäller snöskottning (motion, motion). Nu verkar det på långtidsprognosen som om det åter kommer att bli töväder och regn så det är inte säkert att den här snön ligger kvar.

Jag har satt vinterhjul på Ankarets släpvagn och tänker åka med den ner till bilprovningen i morgon och förhoppningsvis få den godkänd. Peppar, peppar.

Känner just nu att jag egentligen skulle ha skrivit något spirituellt och vackert fär att om möjligt fönöja alla kära bloggdiggare. Enligt vissa probabilitetskalkyler skulle det ha blivit någon vits eller någon visa. Men med anledning av alla varsel som i dagarna läggs i många stora företag kan jag väl berätta denna sedelärande historia:

 

Direktören:

På grund av rationalisering inom företaget har jag kallat in Svensson  för att tacka för den tid som varit.

Svensson: Så tråkigt, när ska direktören sluta?

 

Sov i ro i hopp och tro.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards