injail

Alla inlägg den 12 oktober 2021

Av Jöran Lundberg - 12 oktober 2021 19:02

En baklängesmanöver.

 

Hemtjänsten flyttar.

 

Fick ett brev idag från Örnsköldsviks kommun gällande hemtjänsten. De har nu flyttat sin verksamhet att utgå ifrån Björna, Vad jag kan förstå har de skrivit avtal med en privat hyresvärd där. En motivering jag har hört om flytten är att det blev för dyrt att hyra i Jollen i Långviksmon. Men det är ju en fastighet som ägs av kommunen så likviden går ju direkt tillbaka in i dess kassa. Om en kommunal verksamhet tycker att kommunen tar ut för hög hyra kunde man kanske kunnat omförhandla den. Märkligt.

Det kan också finnas uppenbar risk att det blir längre resor för personalen när de skall ta sig från Björna till brukarna. 

Det blir även svårare att hålla tiderna med påföljd att de måste köra ännu fortare för att hinna turerna. Ofta när jag kör mellan Långviksmon och Björna och håller lagstadgad hastighet blir jag omkörd av hemtjänstbilarna som håller markant högre hastighet.

 

Larm.

 

Den kontakt jag har med hemtjänsten är ett larm som de ännu inte varit i behov av att använda. Det kostar ett antal hundralappar i månaden. Nu när de skall åka från Björna blir det längre anloppstid och därmed sämre service. Det kanske är lika enkelt att ringa 112 eftersom de också opererar från Björna.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards