injail

Alla inlägg den 8 oktober 2021

Av Jöran Lundberg - 8 oktober 2021 22:19

Nägot från dagen.

 

En tur med olika uppdrag.

 

Jag gjorde en nödvändig resa med min bil idag. Det var en del uppdrag som hade med renoveringen av villan att göra. När det var fixat hamnade jag i centralorten och efter att ha uträttat en del ärenden även där hamnade jag sedan i Järved hos familjen Lundberg. Där blev jag bjuden på middag.

 

 

MODO-match.

 

Sedan ilade jag hem för att kolla när MODO spelade sin bortamatch mot Kristianstad. De spelade helt suveränt i två perioder och hade då en ledning med 1-5. I tredje kunde hemmalaget reducera till till 3-5. Men i slutet av matchen kunde MODO fastställa slutresultatet 3-6 efter ett mål i numerärt underläge.

 

Bensinpriset

 

Bensinen och dieseln  lir bara dyrare. Detta kan vålla ett visst bekymmer för de som är beroende av bil i det dagliga livet. Jag strävar numer eter att köra bil så litet som möjligt för att hålla nere kostnaden.  Inom samhället är det Bisse som får stä för kommunikationen Då använder jag Ben-kraft i stället för Ben-sin.

 

Att gilla läget

 

blir något benäget,

 

som man bör odla träget.

 

 

Då är det av vikt

,

ja, närmast en plikt

 

att bedriva något slikt.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards