injail

Alla inlägg den 1 oktober 2021

Av Jöran Lundberg - 1 oktober 2021 21:28

En dag med saknad.

 

Begravningsgudstjänst.

 

Idag har jag tagit ett slutligt avsked av två av mina vänner. Klockan 11 var det begravningsgudstjänst efter Laur Andersson i Björna kyrka. Anja Vinek var officiant vid akten.

Under många år umgicks Siv och jag flitigt med Laur och hans fru Gunvor. Många kvällar satt vi hos dem. De var intresserade av att spela sällskapsspel som naturligtvis roade oss alla.

En mycket fin och värdig stund som länge kommer att leva kvar i mitt sinne. Minnesstunden var förlagd till hotell Björnforsen. Också det en fin stund som leddes av Eva-Lotta Norberg.

 

Annorlunda ritual.

Min gode vän Fredrik Svedberg som jag spelat med i Old Fejs och som även var en flitig deltagare i Gubbröran hittades död i sitt hem för en tid sedan. De exakta omständigheterna kring hans bortgång har jag inte fått någon uppfattning om.

Officiant för akten var en tjänsteman från begravningsbyrån. Några direkt kristna inslag fanns därför inte. Men jag tycker ändå att det var en stund med djup känsla och värdighet.

Vi var ett antal ifrån Gubbröran som tog avsked av vår kamrat med att lägga ned våra rosor vid hans bår. Detta kombinerat med några ord om den djupa och känslosamma relationen till vår vän Fredrik. 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards