injail

Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Jöran Lundberg - 28 oktober 2013 20:51

En riktig MODO-it

Vi begåvas varje fredag med en tidning som heter Tidningen 7. Den dimper alltså ner i vår brevlåda vara sig vi vill eller inte. I senaste numret annonserade de om någonting som de kallade ”Hockeyyra”. Till matchen i Fjällräven center mot Brynäs den 14 november inbjuder de 10 gamla MODO-iter att sitta i deras loge och se matchen. För att överhuvudtaget komma ifråga måste man medverka i en tävling där man skall beskriva sig själv och sitt favoritlag MODO. För att vara kvalificerad till tävlingen måste man dessutom vara mer än 77 år.

Eftersom jag anser mig uppfylla alla kriterier för att vara med nappade jag naturligtvis på det elefanta erbjudandet. För det första är jag 77 år med råge och för det andra har jag levat med laget större delen av mitt liv, och för det tredje räknar jag att med min långa tid som läktartyckare jag har all den kompetens fom erfordras. Därför skickade jag alltså in nedantående allsidiga beskrivning av mitt liv som fantast.


En gammal MODO-it

(med tonvikt på gammal)

 

En MODO-supporter av renaste slag

som  gett laget den verkliga tågan.

Fast gammal nu vorden har ändå jag

den rätta geisten och  lågan.

 

På Kempevallen det började redan

i snö och i rusk där syntes jag.

Fastän det är sextio år sedan,

jag missade inte en match med mitt lag.

 

När sedan Kempehallen blev byggd

jag hade säsongkort varje år

För att följa mitt lag som hedrar sin bygd

hur än tiderna kommer och går.

 

Jag gillat mitt MODO i med och i motgång

hur än dess prestation varit.

Jag har inte svikit dem en enda gång

dess långa sejour jag erfarit.

 

Jag älskar att leva i Foppaland

ett liv så härligt och rikt

En seger med MODO får mitt hjärta i brand

för detta mitt liv jag har vigt.

 

Jag kommer gärna till  er glänsande fest

november 14 en kväll klockan sju

Att segra med MODO är ändå bäst,

dessutom fira med Tidningen 7.

 

Jag heter Jöran Lundberg Ripstigen 4

89051  Långviksmon

Och deltar gärna i er hockeyyra

som pigg 84-åring med god kondition.

 

Någon rulllator behöver jag icke

Jag tar mig fram för egen maskin

Jag kan berätta om Håkan och Nicke

om Kallur och Hedberg och andra små glin.

 

Jag är en så kallad läktarexpert

som vet exakt hur laget ska spela

Det jag inte vet det är inte värt

att veta om hockey, kan jag meddela.

 

Detta formstarka MODO vinner SM-guld

skrudad med guldhjälm, höjer bucklan en dag

djupt i mitt hjärta dväljs en önskan så huld

om framgång för världens bästa ishockeylag.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards