injail

Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av Jöran Lundberg - 19 oktober 2013 21:56

Hemsjölördag.

Har idag varit sysselsatt med renoveringsarbeten i stugan vid Hemsjöns väna strand. Det är sängkammaren som nu skall bli föremål för en ny och fräsch inredning. Begynte med att ersätta de spåntade brädor i taket som skadats av fukten. Efter det arbetet blir det att montera ett nytt innertak som jag köpt och fraktat dit. Nya tapeter finns också så det är bara att sätta upp dessa. Dessutom tänker jag lägga ett nytt golv med så kallat ”clicksystem”.

Det är bra om det vackra vädret håller i sig och det inte blir alltför mycket snöande. Jag skall väl inte behöva så många dar med förbättringsåtgärden. Det är rätt normalt att ett hus behöver renoveras och förbättras då och då

Tänk va tiden går. Det är snart femtio år sedan vi först började bygga i Hemsjön. Kåtan var den första bostaden och vi bodde i den mer än tio år innan vi kunde flytta in i det hus vi nu har. I det har vi nu ”huserat” i närmare förtio år. Inte underligt om det nu tarvas lite reparationer.

I övrigt går livet sin gilla gång på Tallbacken. Jag deltar för närvarande i en datakurs som bedrivs i Jollens utbildningscenter. Även om jag sysslat med datorer sedan 1980-talet finns det alltid mer att lära sig. Det är helt i linje med den tes om ”lisvlångt lärande” som jag driver med iver. Givetvis är det mycket som blir repetition men det tycker jag inte är fel.

Det var några ”krumelurer” till er förnöjelse vilket förhoppningsvis innebär att ni inte alldeles deppar ihop.

Hejdå.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards