injail

Alla inlägg den 23 oktober 2013

Av Jöran Lundberg - 23 oktober 2013 22:19

Pensionärstillvaro.

En ”friherre” som undertecknad har för det mesta mycket att stå i. Som i dag började jag med en datakurs på Jollen från kl. 9.00 En intensiv period med diverse lärande fram till kl 12.00 Sedan hem en liten sväng och iväg igen till träning med OLD-fejs fram till 16.30 Vi tränade för ett framträdande i Örnsköldsviks församlingshem i morgon för att spela vid en sopplunch som kyrkan anordnar. Intensivt spelande mellan kl 11.00-13.00 för en soppasörplande menighet. Det är i och för sig en rätt lättsam uppgift eftersom de allra flesta är helt upptagen med att inmundiga sin lunch och bara förstrött lyssnar till vad orkestern presterar. Vi brukar säga att det är att ta det som en övning eftersom vi i stort sett spelar igenom hela vår repertoar.

Jag har skrivit det förut i min blogg och poängterat hur viktigt det är att leva ett aktivt liv. Givetvis så länge man tycker det är roligt. Även om det vissa dagar kan vara lite ”packat”. Det är som att alltid ha något projekt på gång.

Jag vet inte om jag nämnt det någon gång förut men jag medverkar också i gruppen som har ansvar för innehållet i BLT-bladet. Det är en informationstidning som kommer ut varannan månad i vårt område. Vanligvis medverkar jag med ett par artiklar och något kåseri. Eftersom nästa nummer kommer ut i december blir det väl något med julanknytning. Det är inte brist på uppslag och ideer, det gäller snarare att åstadkomma dessa alster helst före stoppdag för manuset. Jag har en märklig (o)vana att förfärdiga mina krior i sen kväll och framåt natt. Möjligen kan detta bero på att det är just den enda tid som av någon outgrundlig anledning  är disponibel.

På grund av detta faktum avslutar jag härmed min blogg och önskar alla en god framtid.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards