injail

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av Jöran Lundberg - 4 oktober 2013 22:48

En helt vanlig fredag.

Så har det snart gått en vecka igen. Den första veckan i Oktober, den månad som räkans till höstmånaderna. Dessbättre har månaden börjat i ett väldigt strålande och varmt väder som nästan har förmedlat en sommarkänsla. Men tids nog blir det väl höstrusk och vinter.

I dag på förmiddagen övade OLD-fejs. En övning som var förlagd till Svedjestugan och varade i fyra intensiva övningstimmar.

Under eftermiddagen hade vi besök av Sören och Allice från Umeå som var hit till Långviksmon och stallade in sin husvagn. Vi fick i alla fall umgås med dem en god stund då vi också åt middag tillsammans.

Som oftast på fredagkvällarna blir det en så kallad TV-kväll som ofta avslutas med att vi tittar på ”Skavlans bravader”. Den person som hade antagit utmaningen att bli ny landslagstränare för det Norska fotbollslaget tyckte jag hade många goda ideer. Bland annat att man kunde använda poesin för att stärka sin självtillit. Skulle den teorin hålla kan nog alla mina kära bloggdiggare känna sig i stånd till att uträtta de allra mest häpnadsväckande saker.  Så mycken poesi och ett och varje som ni av och till matas med. Alla positiva kommentarer jag får på min blogg stärker mig också i den uppfattningen.

Med det önskar jag er alla en rogivande sömn under kommande natt. En sömn som gör att ni kan möta en ny morgondag med friskt och frejdigt mod.

God natt!

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards