injail

Direktlänk till inlägg 8 december 2021

Variationer

Av Jöran Lundberg - 8 december 2021 21:35

Slatten.

 

Bloggtorka.

 

I kväll är det snudd på bloggtorka, då jag inte har någon uppsjö på idéer till mitt inlägg. Därför får det bli lite förströdda tankar. Jag kan ju börja med en liten rapport om kvällens omgång i allsvenska ishockeyn.

 

MODO.

 

MODO det var laget som i kväll stundtals var helt utspelade. Under de två första perioderna var de chanslösa mot bottenlaget Troja-Ljungby. De uppträdde stundtals som yra höns Därför var  det närmast som ett under att det då stod 1-1 i matchen. I sista perioden blev det en aning bättre lir från MODO-s sida, men det stod fortfarande bara 1-1 efter full tid. Som genom ett mirakel lyckades de, sin vana trogen, att pricka in segermålet i förlängningen. De tog således två viktiga poäng varför de ligger jämsides med HV som vann sin match mot Björklöven i kväll. Men MODO ligger tvåa i tabellen efter just HV som har bättre målskillnad.

 

Fredag kväll spelar MODO en match mot HV. Hoppas på en bättre insats då.

 

En delikatess inför julen

 

I dag köpte jag en låda stekt strömming på Millas och gjorde en inläggning. Det är inte så lätt att få tag på färsk strömming nu för tiden. Detta på grund av att den mesta strömmingen trålas upp och blir till foder åt fisk i kassar..

 

Numera är nästan all färsk strömming som finns i handeln små sill som fiskats på västkusten. Även om det är samma fisk tycker jag den inte är lika smaklig. Många är också alldeles för stora.

 

En fin tid framöver önskar jag alla er mina goda bloggdiggare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jöran Lundberg - 24 april 2022 22:05

Det är med stor sorg som vi måste meddela att vår älskade Jöran Lundberg har avlidit. Jöran levde livet in i det sista men efter en kortare tids sjukdom somnade Jöran in morgonen den 11 april.   Jöran har under många år haft stor glädje att få sk...

Av Jöran Lundberg - 24 mars 2022 22:30

Dagny Carlsson.       Min bloggcollega Dagny Carlsson har avlidit 109   år.   Hon blev en kändis genom sina framtrådande i   TV,     ...

Av Jöran Lundberg - 23 mars 2022 20:11

Aska.     När livets eld ned till aska brunnit.   Vår arbetsdag till afton hunnit.   Då är det dags att saldot räkna ner.   När livets kraft med tiden runnit.   Vi frågar oss var våra dagar svunnit.   Det är blott aska som ...

Av Jöran Lundberg - 22 mars 2022 21:54

  Slutspel.     Nu är det avgjort vilka lag som möts i   slutspelet.   HV möter Västervik. MODO möter   Kristianstad. Karlskoga möter Mora   Björklöven möter Västerås.   Kvartsfinalen spelas i bäst av sju matcher   ...

Av Jöran Lundberg - 21 mars 2022 20:45

Se framåt     Se framåt vad som än händer   Se framåt hur livet än länder   Se framåt i olyckans gränder   Se framåt vid lyckans stränder   Se framåt ta en dag i sänder   Se framåt och livsmodet återvänder     Se fram...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards