injail

Alla inlägg den 16 december 2021

Av Jöran Lundberg - 16 december 2021 21:26

Morkullevägen.

 

1. Väderläget.

 

Det aktuella väderläget är just nu mycket tillfredsställande. Det är några grader plus och inget snöfall. Det verkar ska hålla i sig över kommande helg.

Efter det är det flaggat för kyligare väder som troligen kommer att bestå över juldagarna. Däremot är det inte aviserat för något ymnigare snöfall.

 

2. Smittläget.

 

Berörda myndigheter hade idag en information om utvecklingen evad som gäller för pandemin. Det konstateras en ökad smittspridning med ökad omfattning. Även om det sker från ett relativt lågt utgångstal.

Man förlitar sig ändå på den höga vaccinationsgraden som förväntas hålla tillbaka utbrottet. Men samtidigt är det stora utbrott i våra grannländer som naturligtvis är oroande.

Det ha förvarnats om ytterligare restriktioner som eventuellt skall införas kommande måndag.Dock har myndigheterna lovat att folk skall ändå kunna fira en traditionell jul.

Resonemanget om eventuellt införande av så kallade Covidpass fortgår. Det är ju  redan infört vid större samlingar som t.ex ishockeymatcher. Nu är det kanske aktuellt att införas på restauranger och Gym.

 

3. Ishockey.

 

MODO lyckades vinna sin onsdagsmatch mot Almtuna med 6-5 och tog därmed tre poäng ytterligare, även om det var lite nervöst i slutet. De toppar således tabellen före HV. Dock fortfarande med en match mer spelad.

I morgon och på lördag har de ett dubbelmöte mot Björklöven som nu har halkat efter lite. Men de är parkerad på plats nummer tre.

Det blir spännande derbymatcher. Hemmamatchen spelas inför helt fullsatt arena. Det känns ändå rätt tryggt med den placering som laget har. Det betyder att de är med i fajten.

 

4. Boendet.

 

Jag försöker i möjligaste mån skapa innehåll i min dagliga tillvaro. Det är just nu väldigt gynnsamt sparkarföre sä jag är ute en stund varje dag. Det bidrar ju både till träning och rekreation. Jag försöker även i möjligaste mån uppehålla de sociala kontakterna till båtnad för både mig och andra.

I morgon skall jag närvara vid begravningen av min gode vän Lars Sjöberg som avlidit. Jag åker tillsammans med Stig Johansson. Lars var medlem i vår församling.

 

 

 

 

Av Jöran Lundberg - 16 december 2021 20:36

Morkullevägen.

 

1. Väderläget.

 

Det aktuella väderläget är just nu mycket tillfredsställande. Det är några grader plus och inget snöfall. Det verkar ska hålla i sig över kommande helg.

Efter det är det flaggat för kyligare väder som troligen kommer att bestå över juldagarna. Däremot är det inte aviserat för något ymnigare snöfall.

 

2. Smittläget.

 

Berörda myndigheter hade idag en information om utvecklingen evad som gäller för pandemin. Det konstateras en ökad smittspridning med ökad omfattning. Även om det sker från ett relativt lågt utgångstal.

Man förlitar sig ändå på den höga vaccinationsgraden som förväntas hålla tillbaka utbrottet. Men samtidigt är det stora utbrott i våra grannländer som naturligtvis är oroande.

Det ha förvarnats om ytterligare restriktioner som eventuellt skall införas kommande måndag.Dock har myndigheterna lovat att folk skall ändå kunna fira en traditionell jul.

Resonemanget om eventuellt införande av så kallade Covidpass fortgår. Det är ju  redan infört vid större samlingar som t.ex ishockeymatcher. Nu är det kanske aktuellt att införas på restauranger och Gym.

 

3. Ishockey.

 

MODO lyckades vinna sin onsdagsmatch mot Almtuna med 6-5 och tog därmed tre poäng ytterligare, även om det var lite nervöst i slutet. De toppar således tabellen före HV. Dock fortfarande med en match mer spelad.

I morgon och på lördag har de ett dubbelmöte mot Björklöven som nu har halkat efter lite. Men de är parkerad på plats nummer tre.

Det blir spännande derbymatcher. Hemmamatchen spelas inför helt fullsatt arena. Det känns ändå rätt tryggt med den placering som laget har. Det betyder att de är med i fajten.

 

4. Boendet.

 

Jag försöker i möjligaste mån skapa innehåll i min dagliga tillvaro. Det är just nu väldigt gynnsamt sparkarföre sä jag är ute en stund varje dag. Det bidrar ju både till träning och rekreation. Jag försöker även i möjligaste mån uppehålla de sociala kontakterna till båtnad för både mig och andra.

I morgon skall jag närvara vid begravningen av min gode vän Lars Sjöberg som avlidit. Jag åker tillsammans med Stig Johansson. Lars var medlem i vår församling.

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards