injail

Alla inlägg den 19 december 2021

Av Jöran Lundberg - 19 december 2021 21:26

kan sapas.


Fragment från en gammal dikt.

 

Jag har i mitt minne ett litet fragment från en gammal dikt som min farbror Kristoffer skapade, den lyder:

 

Fläske å sölta å körven

de gjort att tarparsörven.

Uti sitt enkle liölle sjul,

en gang öm åre feck känn at de va jul.

 

Det tydde på att även om det var knapert i hushållet många gånger så ville man ändå fira en jul med god mat och gemenskap.

 

Kanske är det så än idag.

 

Även idag är det i vårt välmående land många familjer som inte har stora tillgångar inför julen. Det är också många sönderslagna familjer som lever under splittrade förhållanden. Men de flesta vill ändå fira en GOD JUL.

 

Själv kommer jag att fira jul tillsammans med min gode vän Torben Johansson. I morgon planerar vi att tillsammans skapa en trivsam julafton med en traditionell meny. Det skall bli spännande att erfara hur vi kommer att lyckas.

 

Men det blir säkert en GOD JUL.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards