injail

Alla inlägg den 24 december 2021

Av Jöran Lundberg - 24 december 2021 19:05

Time for time.

 

Vaknade strax efter sju. Låg och latade mig till närmare åtta. Steg upp, klädde mig och lagade frukost. Efter frukosten öppnade jag datorn och läste ÖA. Eftersom det var julafton gjorde jag en sista finputsning på städningen.

Efter att jag suttit och läst en stund klädde jag av mig och gick in i duschen. Rikligt med varmt vatten och ordentlig tvagning och en repa med rakhyveln gjorde mig väsentligt fräschare. Torkning och rena underkläder fullbordade det hela.

 

Förberedelse för julfirandet

Jag hade överenskommit med Torben (min granne)) att vi skulle äta julaftonens middag tillsamman. Så efter att han hade förrättat ett ärende på förmiddagen kom han vid tvåtiden. Vi hade förberett julmaten så det var bara att duka fram den. Vi åt i min lägenhet eftersom jag har större bord.

 

Som vanligt var det bara den överväldigande mättnadskänslan som satte stopp för festandet. Praktiskt taget alla rätter som brukar finnas på ett dignande julbord fick vi oss till del.

 

Kaffe och kaka avslutade det hela.

 

TV-tittande bildade avslutning på dagen. Naturligtvis många av de traditionella programmen.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards