injail

Alla inlägg den 20 juni 2020

Av Jöran Lundberg - 20 juni 2020 20:48

Öm mesömmarn

sa´n Kalle. Nu gåre att annerhalle.


Nu vänder solen sin bana och de kommande dagarna blir allt kortare. Även om det inte är så märkbart till en början blir det så småningom en förändring. Men ännu en tid tycks vi få leva med detta "hotta" sommarväder. Temperaturerna om dagarna inbjuder inte till några omfattande fysiska aktiviteter. Just nu blommar det för fullt ute i markerna. Lingonblommorna är redan utslagna och på vissa marker lyser som en intensiv vit matta. Men vi skulle behöva ett stilla regn över de blommande markerna som aktivt medverkar till kartsättning och mognad.

På grund av det förkortade klanmötet blir det ett lite annorlunda helgfirande med mer oplanerad fri tid. Men för en lte till åren kommen person känns det bara välkommet. Glapptid är slapptid. Jag använde en del av den tiden i dag till att se över blommorna vid kyrkogården.


Lite vaga planer har jag dock för i morgon då jag kanske gör ett besök i fritidshuset vid Hemsjön. En sådan tur innehåller både aktivitet och vila. Då kanske jag också träffar Järvedsborna med en samvaro a.la Corona. Framöver kommande vecka har jag en hel del att dona med på tomten med klippning av gräsmattan och en del annat. Eftersom det spås heta dagar även fortsättningsvis blir det att ta det tämligen lugnt. Sedan blir det väl också att plantera blommor i   "lådorna". 


Mina kära grannar Sture och Mona är mig behjälplig med många sysslor. På midsommaraftonens förmiddag var Sture hit och sopade gången upp till bron ren till exempel. Coronan till trots har vi en säregen fin gemenskap då vi rätt ofta håller avståndet vid en stunds fika tillsammans. Då kan man till exempel få doppa skorpor i "Sommarsaft" som i barndomens dagar.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards