injail

Alla inlägg den 23 oktober 2016

Av Jöran Lundberg - 23 oktober 2016 21:01

Bärplockning.

I dag har jag varit till skogs och plockat bär. Detta tycker säkert alla bloggdiggare med en smula förnuft är alldeles borti tok. Men det är inte så galet som det låter Jag har nämligen plockat enbär för att ha till enbärsdricka. I somras när jag plockade blåbär på ett ställe upptäckte jag att det fanns väldigt gott om enbär i samma område, både blåa och gröna.(enbären tar nämligen två år på sig för att mogna, första året är de gröna för att bli blåa året därpå). Jag har således en försvarlig mängd enekvistar med bär på i  mitt förråd.

Därmed ämnar jag i rent experimentsyfte framställa en brygd enbärsdricka. Jag har via nätet samlat på mig en del recept så jag tror att jag har koll på bryggningen. Därtill alla de ingredienser som anges i olika recept. Humlekottar har jag fått av en god vän. Dessa påstås göra brygden mera hållbar. I övrigt finns det massor av olika recept och råd på nätet inför bryggningen så det är bara att botanisera bland dem.

Kanhända kan jag i ett kommande inlägg redovisa hur det har gått

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards