injail

Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av Jöran Lundberg - 10 oktober 2016 21:20

Invintring.

De här dagarna har vi på Tallbacken ägnat oss åt att förbereda oss inför den kommande vintern. Även om vi haft en fin höst hittills med många solskensdagar vet vi att det kommer att förändras. Vi har tagit in hammocken och alla de övriga sommarmöblerna eftersom det numera är för kallt att sitta ute.

Jag har också påbörjat det grannlaga arbetet med att samla ihop allt löv som fallit från träden. Det gör jag med gräsklipparen med lövsamlaren monterad. Det går faktiskt rätt fint då jag genom den manövern även kan ta reda på det sista av gräsväxten. Så här en bit in i oktober skulle det gott kunna häda att det kommit en hel del snö, men än har inte de vita flingorna synts till. Nu har väderspåmännen lovat oss några fina dagar till så därför har jag gott hopp om att hinna med alla förberedelser.

Lite vedhuggning blir det också emellanåt även om jag  verkligen inte har brist på den varan. Jag har nämligen fullt i alla utrymmen. Vedstaplar för kommande behov finns också. Så det är ingen kris. Men det där med att pyssla med vedhuggning är mera en terapi, dels för att jag tycker det är roande och delvis för att hålla min gamla lekamen i trim.

Med denna enkla rapport från Tallbacken kan jag med gott samvete lura in i guden Morfei armar och  till er alla säga Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards