injail

Alla inlägg den 13 oktober 2016

Av Jöran Lundberg - 13 oktober 2016 22:22

Ett möte.

Som vanligt om torsdagarna bevistade jag Gubbröran i Björna och imponerades ännu en gång inför det faktum att vi aldrig någonsin saknar samtalsämnen. Samtidigt som vi för en intensiv diskussion om ditten och datten löser vi alla världsgåtorna i ett enda mäktigt svep.

Efter den sessionen gjorde jag tillsammans med en mycket god vän, ett kärt och givande besök som vi planerat sedan länge. Återigen konstaterade jag att tiden går oerhört fort när man umgås med trevliga människor. De kära vänner det gällde i dag förfogar nämligen över ett unikt släktarkiv som fångade mitt stora intresse.

Att få ta del av det arkivet och förklaringarna omkring det, hjälpte mig nämligen en bra bit på vägen vad gäller min forskning om Sara Greta Persdotter  som med sina 12 barn mer eller mindre påverkade sammansättningen i de flesta familjer i Storsjöbygden under senare delen av 1800-talet. Som jag tycker ett värdefullt arkiv  jag kan ha nytta av också framdeles.

Nu var det ju så i dag att det var mängder av andra angelägenheter vi tyckte var viktiga att prata om och som fångade vårt intresse. Resonemang långt utöver vårt egentliga syfte med besöket, men ändå ack så kärt. Dessutom blev vi väl omhändertagna rent lekamligt vilket gjorde att, som jag inledningsvis antydde,  tiden rann iväg förunderligt fort. Det blir förmodligen många besök framöver hos dessa kära vänner. Att jag dessutom besökte en av mina trognaste bloggdiiggare gör inte saken sämre.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards