injail

Alla inlägg den 11 januari 2022

Av Jöran Lundberg - 11 januari 2022 22:20

Hos Margareta.

 

På Vårdhemmet i Husum.

 

Torben Johansson som har sin pappa Sven-Erik inlagd på vårdhemmet i Husum gjorde idag ett besök hos honom. Då passade jag på att följa med honom och samtidigt hälsa på en av mina trognaste bloggdiggare nämligen Margareta Sjölund. Född och uppvuxen på Näset.

Efter en stroke vårdas hon nu på vårdhemmet. Hon är delvis förlamad och eftersom hon var bunden till rullstol redan tidigare har hon svårt att förflytta sig utan hjälp. Hennes man Kjell  är behjälplig därvid 3ftersom han tillbringar stor del av varje dag hos Margareta.

Hon är fullt mentalt klar och i likhet som sin mor mycket vältalig, Det föranledde oss att bedriva en mycket givande samvaro under många timmar idag. frågeställningarna rörde sig mest omkring det som fordom varit och mycket omkring släktens historia.

Hennes Mor Anna, infödd på Ytternäset, har lämnat efter sig ett digert material Som jag har fått delar av i akt och mening studera och arkivera det. En som jag menar en diger uppgift.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards