injail

Alla inlägg den 10 januari 2022

Av Jöran Lundberg - 10 januari 2022 20:50

Kommer inom kort.

 

Väderläget.

 

Kylan över de nordliga nejderna har hållit i sig en tid. Men eftersom det varit rätt soligt och vindstilla har man inte märkt av den så mycket. Men det återverkar i viss mån på uppvärmnings kostnaderna. I min lilla lägenhet märker jag inte av det så mycket. Något snöfall av kraftigare art har vi heller inte haft den senaste tiden.

Nu verkar det av prognoserna att döma att det skall bli en period av mildare väder. Vissa dagar kan det till och med bli plusgrader. Kanske en försenad "trettondagschälj". Dessbättre är det inte flaggat för några större snömängder heller..

 

Smittspridning.

 

Tråkigt nog verkar det som att vi får en sjätte våg av Coronaviruset. Och då är det den nya varianten OMIKRON som dominerar. Det har föranlett Regeringen och Folkhälsomyndigheten att ytterligare skärpa de restriktioner som skall gälla en tid framöver. I klartext kommer det att betyda en tillvaro närmast liknande karantän.

Det betyder även att vi tills vidare inställer träffarna med GUBBRÖRAN. Den förta på det nya året som egentligen skulle ha ägt rum kommande torsdag.

Det är således återigen att gilla det uppkomna läget och göra det bästa av situationen. Hur det blir med ishockeyn är också lite osäkert. Nästa match med MODO har de lagt till kommande onsdag, men om den blir genomförd vet jag i nuläget inte.

 

I övrigt.

 

Annars går väl livet i vanda hjulspår. Ulrika från Gotland var hemma nästan en vecka och arbetade i villan och även med hjälp av Thor-Leif vilket inneburit stor framgång i arbetet.

Jag strävar dagligen med att fylla min kvot av fysisk aktivitet. Beroende av kylan har det inte blivit så långa promenader utomhus.

Vissa dagar har jag ägnat mig åt det jag brukar kalla "att ta sig fram med bak". Detta med varierande framgång. Det är kanske ett sätt att praktisera "övning ger färdighet".

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards