injail

Alla inlägg den 7 januari 2022

Av Jöran Lundberg - 7 januari 2022 20:39

För ett rikare liv.

 

Även om jag bor ensam i min lägenhet strävar jag efter att hålla mig någorlunda aktiv. Det är så lått att bara slappna av och bara låta tiden gå. -efterhand som det blir allt ljusare och längre dagar finns det också ökade möjligheter till meningsfulla projekt. Av och ill är jag uppe i villan och deltar i reparationerna med det jag förmår. Då går också dagarna och tiden än så mycket fortare.

Men det är inte alla gånger så lätt. Ibland får man mobilisera en myckenhet av reservkraft då min åldrande lekamen många gånger är trögstartad.

Jag hittade i nit arkiv en dikt som jag kunde passa. Den hetter:

 

Krafs

 

Fast inget märkligt händer,

 

det går en dag i sänder.

 

Men det till nytta länder,

 

ändå på något vis.

 

 

Jag satts på undantag,

 

för liv av annat slag.

 

Men ändå varje dag

 

blir fyllt på något vis.

 

 

Jag lever ändå gott,

 

ett liv i rikligt mått.

 

Och fyller det så smått

 

på annorlunda vis.

 

 

Jag brukar då min tid,

 

med mångahanda id.

 

Och märker då därvid,

 

det blir på många vis.

 

 

I alla dessa dagar,

 

då jag mest tiden jagar.

 

Det råder vissa lagar,

 

ändå på något vis.

 

 

Så om jag till ingen nytta är,

 

det enda är som jag begär.

 

Jag inte vålla vill besvär

 

på något enda vis

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards