injail

Alla inlägg den 24 april 2021

Av Jöran Lundberg - 24 april 2021 18:25

Nästan bara minusgrader.

Det verkar som att vi inte kommer att få uppleva någon tidig vår i år. Den bistra och kalla nordanvinden dominerar den vädertyp som just nu råder Långtidsprognosen tyder heller inte på någon omedelbar förändring. De drivor av snö som fortfarande ligger omkring oss har inte smält undan i någon nämnvärd grad den senaste veckan. som exempel kan jag tala om att min Bror Gunnar har sitt motionsspår intakt och tränar skidåkning varje dag. Trots den kalla nordanvinden är jag ute på promenader varje dag. Visst längtar man till sommaren. En liten dikt får beskriva läget.

 

Promenad i narigt väder.

 

Kall och narig nordanvind sprider kyla på min kind.

Ingen känsla skön.

Ingen varm och vänlig vår med den vinden alls vi får.

Det är mitt bittra rön.

 

Men fast den kall och bitter är, och den vållar visst besvär

jag ändå håller ut.

När jag i kämpig motvind går nyttig kraft min kropp då får

som gynnar mig till slut.

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards