injail

Alla inlägg den 23 april 2021

Av Jöran Lundberg - 23 april 2021 21:57

Göran.

I dag hade jag min namnsdag. I den förra namnlängden fanns inte Göran med men de som bestämmer kom på bättre tankar. Nu är det så att jag skriver namnet med J som initialbokstav vilket var den ursprungliga stavningen. Jöran Persson i Rankhyttan (en historisk person) stavade sitt namn med J. Det sägs att Gustav Wasa ändrade på stavningen för att det skulle vara mer synonymt med Gustav.

Min namnsdag uppmärksammades så till vida att det var en hel del som ringde eller skickade SMS. Jag upplevde det som mycket roligt. Sedan har jag ju även en bemärkelsedag vid Ersmäss.

Jag var ute och tränade med "Bisse" idag men det var väldigt kalla och nariga vindar så det bet i skinnet. Jag hade lite trubbel genom att Bisse har en viss tendens att "släppa väder". Det är pyspunka på ett av framhjulen vilket betyder att jag måste pumpa däcket av och till. Jag måste höra med min gode vän Sture om han kan fixa till det.

Genom att anlita min sparkcykel som stöd blir det avsevärt lättare att skaffa sig nödvändig motion. Mängden steg har också ökat till avsevärda 3.000 steg per dag. Men jag strävar efter 5.000

Slut spelet i ishockey pågår även om coronan har pausat allsvenskan.

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards