injail

Direktlänk till inlägg 30 december 2021

Lägesrapport.

Av Jöran Lundberg - 30 december 2021 20:41

Morkullevägen.

 

Väderläget.

 

Jag vill beskriva det rådande väderläget som relativt normalt vinterväder. Efter en rätt kylig period omkring juldagarna har temperaturen hållit sig vid två tre grader minus. Av och till har det snöat . Men inte i några stora mängder. Jag har i viss mån uppskattat snöfallen eftersom de bidragit till att det blivit lättare att ta sig fram med sparken.

Fram emot årsskiftet kan det bli lite kyligare och även ytterligare något snöfall. Det känns tillfredsställande att veta att nu blir de ljusa dagarna allt längre och det går mot ljusare tider. Kanske får jag uppleva ännu en vår och sommar.

 

Pandemiläget.

 

Det verkar svårt att bli av med coronan. Även om den nya mutationen OMIKRON inte har fått någon större spridning i vårt område vållar den ändå bekymmer. I rapport i kväll nämnde de att Sundvalls sjukhus gått upp i stabsläge. Mest på grund av hög sjukfrånvaro bland personalen

Ökad smittspridning runt om i landet har orsakat att ytterligare hårda restriktioner har införts. Egentligen griper det inte in så mycket i min livsföring. Men jag är givetvis noga att följa de råd som ges.

Men frågan man ställer sig är: När skall det bli något slut på detta elände. Man prognostiserar en markant ökning under januari och februari.

 

Tillvaron.

 

Annars går livet här på Morkullevägen i tämligen invanda spår. Jag har funnit mig tillrätta i lägenhet och skapat en dygnsrytm som är rätt tillfredsställande. Jag försöker att i möjligaste mån träna både socialt och fysiskt. Mina ben tränar jag dagligen genom långa promenader och dessutom odlar jag en god gemenskap genom att ofta sammanträffa med alla mina bekanta.

Jag hade sett fram emot att följa småkronorna i Junior-VM men det blev ju inställt på grund av smittade spelare. Tyvärr var det ingenting man kunde påverka så det är bara att gilla läget.

 
 
Göran

Göran

31 december 2021 09:52

Stannar till som hastigast hos min namne och önskar gott nytt år, så här på 2021;s sista dag. För mig är det väl att detta år är över snart för det har inte varit något av mina bättre... Men vid midnatt ikväll så går jag in i samma yrkeskategori som du, nämligen pensionär. Hoppas jag får höra av mig om jag behöver professionell vägldning av någon som har rutin på det där med pensionärsskapet. Ha en fin dag, kväll och natt. Och, som sagt; Gott nytt år!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Jöran Lundberg

31 december 2021 22:50

Jag hälsar dig välkommen in i vår krets. Önskar dig många lyckliga pensionärsår inklusive det kommande 2022

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jöran Lundberg - 24 april 2022 22:05

Det är med stor sorg som vi måste meddela att vår älskade Jöran Lundberg har avlidit. Jöran levde livet in i det sista men efter en kortare tids sjukdom somnade Jöran in morgonen den 11 april.   Jöran har under många år haft stor glädje att få sk...

Av Jöran Lundberg - 24 mars 2022 22:30

Dagny Carlsson.       Min bloggcollega Dagny Carlsson har avlidit 109   år.   Hon blev en kändis genom sina framtrådande i   TV,     ...

Av Jöran Lundberg - 23 mars 2022 20:11

Aska.     När livets eld ned till aska brunnit.   Vår arbetsdag till afton hunnit.   Då är det dags att saldot räkna ner.   När livets kraft med tiden runnit.   Vi frågar oss var våra dagar svunnit.   Det är blott aska som ...

Av Jöran Lundberg - 22 mars 2022 21:54

  Slutspel.     Nu är det avgjort vilka lag som möts i   slutspelet.   HV möter Västervik. MODO möter   Kristianstad. Karlskoga möter Mora   Björklöven möter Västerås.   Kvartsfinalen spelas i bäst av sju matcher   ...

Av Jöran Lundberg - 21 mars 2022 20:45

Se framåt     Se framåt vad som än händer   Se framåt hur livet än länder   Se framåt i olyckans gränder   Se framåt vid lyckans stränder   Se framåt ta en dag i sänder   Se framåt och livsmodet återvänder     Se fram...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards