injail

Alla inlägg den 29 november 2021

Av Jöran Lundberg - 29 november 2021 20:35

Noteringar

 

Kylan.

 

Det har bränt till och blivit kallt. Det är nästan som forna förjulsvintrar. Det verkar också hålla i sig en tid framöver. Men det är soligt och vindstilla så det är inte så bitande.

 

Lågaktivitet.

 

Jag har inte haft anledning till så stor aktivitet, mest hållit mig inomhus. Emellanåt fördriver jag tiden med att läsa någon bok. Senast var det en som handlade om barnmisshandel. Det har föranlett mig att fundera en del om familjebildning förr och nu. När jag var barn på trettiotalet hade familjen en mycket viktigare och mera sammanhållande funktion än som den är idag. Även på grund av den omfattande invandringen av olika etniciteter med ökat så kallat hedersförtryck har kärnfamiljen förändrats. Att söka bromsa eller förändra den processen kan nog vara svårt.

 

 

Angeläget besök

 

I morgon skall jag åka med Torben (min granne) till äldreboendet i  Husum. Han skall besöka sin pappa Sven-Erik som vistas där. Han har erbjudit mig att åka med och hälsa på min goda vän och bloggdiggare Margareta Sjölund som ligger  där efter en Stroke. Hon är delvis förlamad och är således där för behandling. Men hon har inte mist sitt intellekt eller sin talförmåga. Ser därför fram emot ett synnerligen verbalt möte.

 

Återval. återval

 

Idag valdes Magdalena Andersson åter som Sveriges statsminister. Den här gången förhoppningsvis för längre tid är sju timmar. Nu har hon valts in för att leda en Socialdemokratisk regering. Det skall bli intressant att i morgon få se hennes sammansättning av ministären. Då skall ju även fem nya nomineras efter de avgående miljöpartisterna.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards