injail

Alla inlägg den 21 november 2021

Av Jöran Lundberg - 21 november 2021 18:21

Morkullevägen.

 

Vädret.

 

Kyligare med minusgrader i stort sett dygnet runt. Men det är uppehåll och rätt soligt om dagarna.  Det är faktiskt bra att det håller sig på minussidan då det har möjlighet för sjöar och myrar att frysa till ordentligt. En kraftig kärnis med bra bärighet är  bra för den övriga vintern. Inte minst för skoteråkarna.

 

Pandemin.

 

Smittläget är oförändrat. Trots att det blivit en markant ökning ute i vissa Europeiska länder har det ännu inte drabbat vårt land. Men som jag förut rapporterat har det signalerats om vissa begränsningar. Det har också förberetts för införande av Covidpass för de som är vaccinerade. Jag har planer på att skaffa mig ett sådant även om jag inte vet om jag kommer att få någon nytta det.

 

Ishockey.

 

Fredag kväll spelade MODO en match mot Vita hästen som de vann med 4-3 De hade ledningen en period men höll på att fumla bort segern genom en sämre insats i senare delen av matchen.

I eftermiddag spelade de mot Karlskoga och hade 1-0 till några minuter i slutet då Karlskoga kvitterade. Dessbättre vann MODO i förlängningen efter ett straffmål. De ligger nu ensam tvåa i tabellen efter HV.

 

Gudstjänst.

 

I dag var det gudstjänst i kyrkan med dop och medlemsintagning. Fem nya medlemmar kom med i församlingsgemenskapen. Vid det efterföljande kyrkkaffet invigdes också det nya köket och serveringen. Det blir nog bra med ett nyrenoverat och större kök.

 

Fem miljoner.

 

Det ryktas om att det är någon i våra trakter som vunnit fem miljoner på Triss. Den lyckliga vinnaren hade köpt den på bensinmacken i Hemling

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards