injail

Alla inlägg den 9 november 2021

Av Jöran Lundberg - 9 november 2021 21:30

Morkullevägen.

 

Väderleken.

 

En  påminnelse om vintern fick vi idag då det passerade ett lågtryck som gav oss ett snötäcke på cirka tio centimeter. Det skall bli intressant att se om det kommer att ligga kvar en tid. Men nu är det rätt långt in  på november så det kommer nog att bli vinter i år också

Något som är aktuellt den här tiden är förberedelserna för den traditionella Julbuffén i kyrkan. Jag är i färd med att framställa biljetterna. På grund av pandemin blev det ingen fest föregående år.

 

Coronapandemin.

 

Någon ökad smittspridning har inte konstaterats i vår kommun. Det verkar som det i viss mån är under kontroll. Vissa väntar sig en viss ökning närmare jul.

Jag har nu fått min tredje vaccindos och passade då på att ta influensasprutan samtidigt. Det är första gången för min del eftersom jag inte brukar vara förkyld. Men jag tänkte att det kunde ju inte skada. Jag har inte känt några efterverkningar av dessa ingrepp.

 

Besök i Husum.

 

Idag följde jag med Torben till vårdhemmet i Husum då han skulle hälsa på sin pappa Sven-Erik. Jag var samtidigt till Margareta Sjölund som också är inlagd på hemmet efter en stroke. Det var lite moddigt på vägen ner men blev bättre ju närmare vi kom mot kusten.

 

Ishockey.

 

I kväll spelade MODO en hemmamatch mot Västerås. Det var en rätt seg och andefattig tillställning. Men MODO vann med 4-0 efter två mål i öppen bur i slutet an tredje perioden. Det innebär att de nu ligger tvåa i tabellen och är definitivt uppe och krigar i toppen. Jag kan också nämna att målvakten Tex Williamsson gjorde en hedervärd insats då han höll nollan och motade 25 skott på mål.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards