injail

Alla inlägg den 8 december 2018

Av Jöran Lundberg - 8 december 2018 20:38

Starka protester i Frankrike.

Det är inte lätt för en enkel bloggskrivare från Tallbacken att ha synpunkter på världspolitiken eller ens ha relevanta kommentarer. Detta med tanke på vad som händer i samband med de våldsamma demonstrationerna i Frankrike. Därför kan jag egentligen inte ha några relevanta åsikter om orsaken till oroligheterna. En proteströrelse som från början orsakades av en aviserad höjning av drivmedelspriserna. Trots att Macron har tillmötesgått demonstranterna och dragit tillbaka förslaget fortsätter protesterna i oförminskad styrka. Nu med missnöje med allmänna levnadsvillkor. Tydligen med krav som står utanför politikernas maktsfär.

Vad jag egentligen syftar med mitt inlägg är att i någon mån ha synpunkter på sättet att utöva påtryckning. Jag anser nämligen att det ur demokratisk synvinkel inte kan försvaras att man bara för driva en divergerande åsikt tar till olagliga åtgärder. Om de skildringar som förekommit i media är sanningsenliga är det ju en destruktiv verksamhet demonstranterna ägnar sig åt. Jag kan inte förstå att sådant uppträdande är till för att om möjligt skapa en bättre samhällsordning. Inget politiskt parti, vare sig till höger. mitten, eller vänster, kan rimligen vara berett att ha en

sådan destruktiv ordning på sin agenda.Vad är då syftet? Kan man fråga sig. 



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards