injail

Alla inlägg den 6 december 2016

Av Jöran Lundberg - 6 december 2016 21:11

En pensionär

Jag är pensionär och då har jag så brått

Då måste jag fylla den lilla tid jag  fått

med allehanda saker som faller på min lott

det är ej alla gånger det synes vara flott

ty efter det jag länge uti striden stått

ett ständigt rantande efter nonsens rått

 

Det är mycket sällan som det blir nytillskott

av det som gör att jag kan leva gott

ty av min energi finns inget överskott

snarare kan man tala om ständigt underskott

så pensionärens liv ibland blir helt kapott

även om man räknar det med ålderns mått.

 

Vid denna kalla känsla har jag ibland  utstått

i livets måmga skiften både spe och spott

även om jag tycker jag det goda sädet sått

och ständigt velat göra det bästa jag förmått

så när åter min lyckas sol uppgått

jag hoppas jag förmår att leva livet gott

 

Min tillvaro här i världen är inte  alltid flott

ty jag lever inte i ett kungligt slott.

Mitt liv kan åndä inte ses son grått

ty pensionörens liv är ej allenast blott

jämmer och elände  som ni föstått

så till slut är ändå allting riktigt hott

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards