injail

Alla inlägg den 27 december 2015

Av Jöran Lundberg - 27 december 2015 21:41

Tankar.

Fann en liten dikt som passar så här då det är nära ett årsskifte. Kanske lite vemodig men acklogg 15. 12. 27.  , så sann.


Av jord är du kommen

 

Förgänglighet. Fåfänglighet.

Ett liv en tid ett uns av strid

och sedan -  frid.

 

Ungdomstid och mandomstid

Ett liv en tid. Ett uns av strid

och sedan – frid.

 

Fatigkom och ålderdom

Ett liv en tid. Ett uns av strid

och sedan – frid.

 

Ett jagande efter vind. En smekning på min kind.

Ett liv en tid. Ett uns av strid

och sedan -  frid.

 

En dag av möda. Kärleksstunder glöda.

Ett liv en tid. Ett uns av strid

och sedan -  frid

 

År av id. En verksam tid

Ett liv en tid. Ett uns av strid

och sedan – frid.

 

Ett liv med glans. En segerkrans

Ett liv en tid. Ett uns av strid

och sedan – frid.

 

Det glesnat mitt hår, under strävsamma år

Ett liv en tid. Ett uns av strid

och sedan – frid.

 

Gråtande grått, mätt med mitt mått

Ett liv en tid. Ett uns av strid

och sedan  - frid.

 

Min vän – till slut, du vilar ut.

Ett liv en tid. Ett uns av strid

och sedan frid.

.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards